• GRATIS VERZENDING BOVEN €85
  • MEER DAN 80 SIDESTEP-WINKELS
  • SERVICE2: +49 (0) 2361 995 9020
    • GRATIS VERZENDING EN RETOURNEREN1
    • 365-DAGEN RETOURBELEID
    • MEER DAN 80 SIDESTEP-WINKELS

    Selecteer je land

    Om je bestelling correct te kunnen verwerken en voordat je kunt beginnen met winkelen, dien je op de volgende lijst het land te selecteren waarnaar de bestelling moet worden verzonden.
    Om je bestelling correct te kunnen verwerken en voordat je kunt beginnen met winkelen, dien je op de volgende lijst het land te selecteren waarnaar de bestelling moet worden verzonden.

    Geselecteerde locatie Nederland
    Geselecteerde taal Nederlands

    Algemene voorwaarden met klantinformatie

    1. Toepassingsbereik
    2. Tegenpartij
    3. Aanbod en totstandkoming overeenkomst
    4. Annuleringsbeleid voor klanten
    5. Levertijd
    6. Eigendomsvoorbehoud
    7. Prijzen en verzendkosten
    8. Betaling
    9. Wettelijke garantierechten
    10. Taal contract
    11. Opslag van contracttekst
    12. Beschikbaarheid van materialen en grondstoffen
    13. Melding van defecten
    14. Overeenstemming met betrekking tot jurisdictie
    15. Slotbepalingen, scheidbaarheidsclausule
    16. Afvoer van elektrische en elektronische apparatuur
    17. Wanneer kan ik (een) product(en) bestellen via de website?

    Deze algemene voorwaarden bevatten ook juridisch vereiste informatie met betrekking tot je rechten onder de wetgeving rondom contracten op afstand en elektronische handelscontracten.

    Opmerking: We hebben geen enkele invloed op de content of het ontwerp van websites waarnaar wij linken vanaf deze website. We wijzen elke verantwoordelijkheid af voor de content van websites waarnaar we linken en keuren dergelijke content op geen enkele manier goed.

    1. Toepassingsbereik
    (1) De volgende algemene voorwaarden (AVW) zijn van toepassing op alle leveringen van Foot Locker Europe.com GmbH met betrekking tot verkopen aan bedrijven en consumenten via deze webshop.

    (2) De verkoper zoals bedoeld in §14 van het Duitse burgerlijk wetboek [Bürgerliches Gesetzbuch – BGB] is een natuurlijke of juridische persoon of een rechtspersoon die middels het sluiten van een juridische transactie handelt als commerciële of onafhankelijke zakelijke entiteit.

    (3) Consument zoals bedoeld in §13 BGB is een natuurlijke persoon die een juridische transactie sluit waarvan het hoofddoel niet kan worden toegeschreven aan commerciële of zelfstandige beroepsactiviteiten.

    2. Tegenpartij
    Je sluit een contract met:

    Foot Locker Europe.com GmbH
    Algemeen directeurs: Steven Mickael Bieg, Lewis Phillip Kimble & David Miller
    Tiroler Straße 13a
    45659 Recklinghausen
    Tel: +49 (0) 2361 995 9020
    E-Mail: kundenservice@sidestep-shoes.com

    Btw-nr.: DE814996083
    Belastingnr. 340/5746/4164
    Handelsregister: Arrondissementsrechtbank van Recklinghausen HRB 6376

    3. Aanbod en totstandkoming overeenkomst
    (1) Onze aanbiedingen vormen een niet-bindende uitnodiging richting de klant om artikelen te bestellen in de webshop. Door die bewuste artikelen te bestellen, doet de koper een bindend voorstel voor de totstandkoming van een verkoopovereenkomst. De overeenkomst komt tot stand als de verkoper het aanbod accepteert door binnen 48 uur een bestelbevestiging te versturen. Anders wordt het aanbod als geweigerd beschouwd.

    (2) Als je het product dat je zocht hebt gevonden, kun je het zonder verplichtingen in je winkelmandje doen door te klikken op 'Toevoegen aan winkelmandje'. De inhoud van je winkelmandje wordt dan weergegeven. Het product dat je geselecteerd hebt kan op elk moment uit je winkelmandje verwijderd worden door te klikken op 'Verwijder artikel'. Als je het artikel in het mandje wilt kopen, klik dan op 'Afrekenen'. Log vervolgens in of maak een klantaccount aan. Je kunt je aankoop ook afronden als gast. Dan moet je je persoonlijke gegevens steeds opnieuw invoeren als je weer een nieuwe bestelling plaatst. Verplichte velden worden gemarkeerd met een rood sterretje (*). Zodra je je gegevens hebt ingevuld, selecteer je je voorkeursmethode voor verzending en je betaalmethode. Je ziet vervolgens een samenvatting van je bestelling, het totaalbedrag en een uitsplitsing van dat bedrag. De gegevens die je hebt ingevoerd kunnen worden aangepast door te klikken op 'Bewerken'.

    Je moet het bestelproces vervolgens afronden door te klikken op 'Je aankoop afronden'. Tot dit moment kan het proces op elk moment worden afgebroken door gewoon het browservenster te sluiten.

    4. Annuleringsbeleid voor klanten
    Klanten hebben het recht een bestelling te annuleren. Een klant is een natuurlijke persoon die een wettelijke transactie afsluit voor een doel dat niet kan worden toegeschreven aan commerciële of zelfstandige beroepsactiviteiten.

    Annuleringsrecht
    Je hebt het recht om dit contract binnen 365 dagen te annuleren, zonder hiervoor een reden op te geven.

    De annuleringsperiode duurt 365 dagen vanaf de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde partij die niet de bezorger is, het laatste artikel hebt ontvangen.

    Om je recht op annulering uit te oefenen, moet je ons (Foot Locker Europe.com GmbH, Tiroler Straße 13a, 45659 Recklinghausen, tel. +49 (0)2361 995 9020, e-mail: kundenservice@sidestep-shoes.com) over je beslissing informeren door ons een duidelijke verklaring te sturen (bijv. per post, fax of e-mail) met daarin je besluit om dit contract te annuleren. Hiervoor kun je het sjabloon annuleringsformulier gebruiken, maar dat is niet verplicht.

    Om dit recht uit te oefenen binnen de goedgekeurde periode, moet je er alleen voor zorgen dat je voor de deadline bericht hebt gestuurd dat je de overeenkomst wilt ontbinden.

    Annuleringsprocedure
    Als je dit contract ontbindt, dan zorgen we voor een volledige terugbetaling, inclusief verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten die je gemaakt hebt door te besluiten een andere verzendmethode te kiezen dan onze standaard economy-service). Dit gebeurt direct of binnen 14 dagen nadat we je annuleringsmelding hebben ontvangen. Tenzij we hierover andere afspraken met je hebben gemaakt, wordt de terugbetaling op dezelfde manier gedaan als waarop je de oorspronkelijke transactie hebt uitgevoerd. Hiervoor hoef je nooit kosten te betalen. We kunnen de terugbetaling uitstellen tot we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen of tot je ons het bewijs hebt verstrekt dat je ze verzonden hebt, wat zich het eerst voordoet.

    Je moet de artikelen direct of binnen veertien dagen nadat je ons hebt laten weten dat je deze overeenkomst wilt ontbinden naar ons terugsturen of aan ons overdragen. Als je de artikelen binnen de periode van veertien dagen verzendt, beschouwen we de deadline als gehaald. Wij nemen de kosten voor de retourzending voor onze rekening.

    Je bent alleen aansprakelijk voor eventueel waardeverlies als dit toe te schrijven is aan handelingen die niet noodzakelijk waren voor het controleren van de eigenschappen, kenmerken en de werking van de artikelen.

    - Einde annuleringsbeleid -

    5. Levertijd
    We zullen je artikelen binnen een werkdag, of in het geval van vooruitbetaling binnen twee werkdagen na betaling, verzenden. Zondagen en nationale feestdagen tellen hierbij niet mee. Tenzij er onvoorziene problemen zijn met onze koerier, betekent dit dat je je pakketje binnen twee tot drie werkdagen na het plaatsen van je bestelling ontvangt, of in het geval van vooruitbetaling binnen drie tot vier werkdagen na je betaling. Als de levertijden afwijken van wat hierboven beschreven is, wordt dit aangegeven op de betreffende productpagina. De aangegeven levertijden zijn geldig voor zendingen binnen Duitsland. Leveringen naar landen buiten Duitsland kunnen nog eens drie tot vier werkdagen in beslag nemen.

    6. Eigendomsvoorbehoud
    a. Het volgende is van toepassing op klanten:
    De artikelen die je koopt blijven ons eigendom tot ze volledig betaald zijn.
    b. Het volgende is van toepassing op handelaren:
    De artikelen die je koopt blijven ons eigendom tot alle claims voortkomend uit onze commerciële relatie volledig opgelost zijn.

    7. Prijzen en verzendkosten
    (1) Prijzen aangegeven op de productpagina zijn inclusief de wettelijke btw en andere prijselementen en zullen apart op de factuur getoond worden.

    (2) Bekijk voor de verzendkosten de opmerkingen over verzendkosten..

    (3) De bezorging is voor ons risico, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen inzake de aankoop van consumentengoederen. Als de verkoper een handelaar is, dan wordt het transportrisico overgedragen op de genoemde handelaar op het moment dat de artikelen worden overgedragen aan het transportbedrijf.

    (4) Voor rembourszendingen worden € 4,00 aan extra kosten en € 2,00 aan bezorgkosten opgeteld bij de verzendkosten. Deze extra kosten dienen betaald te worden aan de bezorger.

    (5) Als het aan de koper te wijten is dat het pakketje niet kan worden bezorgd, dan is hij/zij verantwoordelijk voor de daaruit voortvloeiende extra kosten. Pakketjes worden als onbezorgbaar beschouwd als er niemand aanwezig is die geautoriseerd is het pakketje aan te nemen en de ophaaldeadline verstrijkt zonder dat het pakketje wordt opgehaald, of als de ontvanger of de geautoriseerde vertegenwoordiger van de ontvanger het pakketje weigert of de ontvanger niet bereikt kan worden op het aangegeven adres. Het volgende wordt beschouwd als weigering: het voorkómen van aflevering via een ontvangstfaciliteit (bijv. verzegelen of blokkeren van een brievenbus of postbus); weigering tot het betalen van het remboursbedrag of de rembourskosten (waar deze betaalmethode beschikbaar en door de klant geselecteerd is); weigering tot het verstrekken van een ontvangstbevestiging.

    (6) Als een pakketje bezorgd moet worden op een adres buiten de EU, dan kunnen er extra douanekosten, belastingen en kosten verschuldigd zijn. De klant is hiervoor aansprakelijk en dient die kosten te betalen aan de betreffende douane of belastingdienst. Neem voor meer informatie contact op met de betreffende autoriteiten voor je de bestelling plaatst. Bezoek voor meer informatie europa.eu of voor Zwitserland admin.ch

    8. Betaling
    (1) Het is mogelijk te betalen via PayPal, rembours of vooruitbetaling via bankoverschrijving. We zullen de benodigde gegevens voor de betaling aan je doorgeven.

    (2) Rembourszendingen zijn alleen beschikbaar in Duitsland en Oostenrijk.

    (3) In het geval van vooruitbetaling hangt de levering af van de ontvangst van de betaling.

    (4) Aankoop via automatische incasso; instructie automatische incasso; administratiekosten voor storneringen
    (a) Voor aankopen via automatische incasso zal het verschuldigde bedrag door onze externe partner Billpay GmbH direct geïncasseerd worden van de huidige rekening en bank (de Huidige Rekening), waarvan de gegevens tijdens het bestelproces zijn doorgegeven. BillPay GmbH krijgt hierbij het herroepbare recht om naar aanleiding van je aankoop via incasso de van jou te ontvangen bedragen via automatische incasso van de Huidige Rekening af te schrijven. Als er niet voldoende geld staat op de Huidige Rekening, dan is de betreffende bank niet verplicht aan het verzoek te voldoen. Automatische incasso's kunnen niet in termijnen uitgevoerd worden.

    (b) Betaling via automatische incasso wordt niet voor alle aankopen aangeboden en is afhankelijk van een succesvolle beoordeling van de kredietwaardigheid door BillPay en een huidige rekening in Duitsland. Als de klant naar aanleiding van de beoordeling van de kredietwaardigheid toestemming krijgt om voor bepaalde aanbiedingen aankopen te doen via automatische incasso, dan wordt de betaling verwerkt in samenwerking met BillPay, aan wie wij onze claim voor de betaling toewijzen. Alle betalingen van de klant moeten dan aan BillPay worden gedaan. In het geval van een aankoop met automatische incasso via BillPay blijven wij verantwoordelijk voor algemene klantvragen (bijv. met betrekking tot artikelen, levertijden, verzending, etc.) en voor retourzendingen, klachten, annuleringsverklaringen en -verzoeken en tegoeden zijn de algemene voorwaarden van BillPay van toepassing.

    (c) Door gegevens van je Huidige Rekening door te geven, bevestig je dat je het recht hebt om incasso's van de betreffende rekening te autoriseren en dat je ervoor zult zorgen dat er genoeg geld op de rekening staat om incasso's uit te voeren.
    Het storneren van betalingen brengt veel tijdverlies en hoge kosten voor ons en BillPay met zich mee. Als een incasso wordt gestorneerd (vanwege een te laag saldo, het verwijderen van de Huidige Rekening of een weigering van de rekeninghouder zonder goede reden), autoriseer je BillPay hierbij om nog een poging te doen de betaling te incasseren. In zo'n geval ben jij aansprakelijk voor de kosten die het gevolg zijn van de stornering. Het recht om verdere claims in te dienen blijft volledig van kracht. Je krijgt de gelegenheid om te bewijzen dat de stornering minder of geen kosten met zich mee heeft gebracht. Met het oog op de tijd en kosten die gepaard gaan met storneringen en om administratiekosten te voorkomen, vragen we je om in het geval van annulering of afzien van de koopovereenkomst, of in het geval van een retourzending of klacht, de incasso niet te weigeren. In dergelijke gevallen zal de betaling, in overeenstemming met de overeenkomst met ons, worden teruggestort via directe overschrijving van het betreffende bedrag of via de uitgifte van een creditnota.

    9. Wettelijke garantierechten
    (1) Voor verkoop aan klanten is een wettelijke garantieperiode van twee jaar van toepassing.

    (2) Voor verkoop aan handelaars is de garantieperiode een jaar. Deze periode start op de dag dat het artikel wordt afgeleverd. De rechten van de handelaar volgens §§ 478, 479 blijven volledig van kracht. De beperking van de garantieperiode tot een jaar is niet van toepassing als een verplichting tot compensatie gebaseerd is op fysiek letsel of aantasting van de gezondheid, veroorzaakt door een defect waarvoor de verkoper verantwoordelijk is, of gebaseerd is op ernstige nalatigheid van de verkoper of zijn agenten. De aansprakelijkheid van de verkoper onder de Duitse wet op productaansprakelijkheid [Produkthaftungsgesetz – ProdHaftG] blijft volledig van kracht.

    10. Taal contract
    Het contract is opgesteld in het Duits.

    11. Opslag van contracttekst
    De contracttekst wordt niet door ons bewaard. Je kunt zelf een kopie opslaan door de afdrukfunctie van je browser te gebruiken en een kopie van het aanbod af te drukken. Je blijft verantwoordelijk voor het opslaan van de contracttekst op een reproduceerbare manier (bijv. door een screenshot te maken van de aanbieding of door de contracttekst om te zetten naar een PDF-bestand).

    12. Beschikbaarheid van materialen en grondstoffen
    In het geval dat, ondanks afdekkingstransacties, we te maken krijgen met leveringsproblemen waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn, behouden we ons het recht voor het contract te ontbinden. We stellen je hiervan direct schriftelijk op de hoogte en zullen, waar passend, een vergelijkbaar product aanbevelen. Als er geen vergelijkbaar product beschikbaar is of je een dergelijk product niet wenst te ontvangen, dan zorgen we er meteen voor dat betalingen die je gedaan hebt worden terugbetaald.

    13. Melding van defecten
    Als de klant een handelaar is zoals bedoeld in de Duitse handelswet [Handelsgesetzbuch – HGB], dan moet deze ons direct of binnen een week na ontvangst op de hoogte stellen van defecten aan goederen. Defecten die ondanks zorgvuldige controle niet binnen deze periode ontdekt kunnen worden, moeten direct na ontdekking schriftelijk aan ons worden doorgegeven.

    14. Overeenstemming met betrekking tot jurisdictie
    Als de klant een handelaar, publieksrechtelijk rechtspersoon of publieksrechtelijk fonds is, dan geldt de jurisdictie van het hoofdkantoor van Foot Locker Europe.com GmbH in Recklinghausen.

    15. Slotbepalingen, scheidbaarheidsclausule
    (1) De gesloten verkoopcontracten vallen onder het Duitse materiële recht, met uitzondering van de VN-verkoopwet.

    (2) Als één van de bovenstaande voorzieningen gedeeltelijk of geheel ongeldig wordt verklaard op basis van wettelijke voorzieningen, regelgeving of wetswijzigingen, blijven alle andere voorzieningen gelijk en zo volledig mogelijk van toepassing.

    16. Afvoer van elektrische en elektronische apparatuur
    Sinds 13 augustus 2005 dienen fabrikanten gratis alle elektrische en elektronische artikelen die zij verkocht hebben terug te nemen. Fabrikanten moeten elektrische en elektronische apparatuur die na 23 november 2005 verkocht is markeren met een symbool met daarop een doorgestreepte kliko.

    Dergelijke apparaten dienen niet afgevoerd te worden met het huisvuil, maar moeten apart worden opgehaald en afgevoerd via plaatselijke inzamel- en terugbrengfaciliteiten. In overeenstemming met de Duitse wet inzake elektrische en elektronische apparatuur [ElektroG] van 23 maart 2005 kopen wij elektrische en elektronische apparatuur alleen van fabrikanten die zich bij de juiste autoriteiten hebben geregistreerd en die een insolventiebestendige garantie kunnen afgeven dat ze hun elektrische en elektronische apparatuur terugnemen en afvoeren.

    17. Wanneer kan ik (een) product(en) bestellen via de website?
    Hoewel iedereen onze website kan bezoeken, kan/kunnen (een) product(en) alleen worden gekocht door eindgebruikers en/of consumenten van 16 jaar en ouder of wanneer u toestemming hebt van uw ouder of wettelijke voogd. Als je een bestelling plaatst in onze webshop en deze algemene voorwaarden accepteert, geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent, of dat je toestemming hebt van een ouder of wettelijk voogd.
    Helaas is het nog niet mogelijk om ons/onze online product(en) naar elk land of regio te verzenden. Kijk op onze website voor de landen en regio's waarnaar wij wel ons/onze product(en) verzenden.