• GRATIS VERZENDING BOVEN €85
  • MEER DAN 80 SIDESTEP-WINKELS
  • SERVICE2: +49 (0) 2361 995 9020
    • GRATIS VERZENDING EN RETOURNEREN1
    • 365-DAGEN RETOURBELEID
    • MEER DAN 80 SIDESTEP-WINKELS

    Selecteer je land

    Om je bestelling correct te kunnen verwerken en voordat je kunt beginnen met winkelen, dien je op de volgende lijst het land te selecteren waarnaar de bestelling moet worden verzonden.
    Om je bestelling correct te kunnen verwerken en voordat je kunt beginnen met winkelen, dien je op de volgende lijst het land te selecteren waarnaar de bestelling moet worden verzonden.

    Geselecteerde locatie Nederland
    Geselecteerde taal Nederlands

    Annuleringsbeleid voor klanten

    Als je het antwoord op je vraag hier niet kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice via kundenservice@sidestep-shoes.com of bel onze hotline via

    Hotline
    Tel.: +49 (0) 2361 995 9020
    (maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 19.00 uur)


    Algemene vragen

    1. Prijzen
    2. Bestellen
    3. Bezorging
    4. SIDESTEP-cadeaukaart

    1. Prijzen
    Geeft SIDESTEP korting op zijn producten?
    • Over het algemeen geven we geen korting op onze producten. De getoonde prijs is de prijs die je betaalt. Wel hebben we vaak een uitverkoop, dus het is altijd de moeite waard om onze winkel te bezoeken. Denk eraan: de voorraad is beperkt.

    Hoelang worden in prijs verlaagde artikelen aangeboden?
    • Over het algemeen is de korting - als die wordt aangeboden - geldig zolang de voorraad strekt. Een aantal van onze aanbiedingen is alleen gedurende een bepaalde periode geldig (bv. tijdens de uitverkoop op SIDESTEP-Shoes.com). Als je het artikel binnen die periode koopt, krijg je het natuurlijk voor de uitverkoopprijs, zelfs als de prijs na de uitverkoop weer omhoog gaat.

    Wat gebeurt er als de prijs van een artikel verlaagd wordt, maar mijn artikel nog niet verzonden is?
    • Als je een artikel hebt besteld dat nog niet verzonden is, kunnen we je bestelling annuleren en kun je het artikel opnieuw bestellen tegen de nieuwe prijs.


    2. Bestellen
    Kan ik per fax of e-mail bestellen?
    • Vanwege de bescherming van persoonsgegevens kunnen wij bestellingen per fax of e-mail niet accepteren. We kunnen natuurlijk wel eventuele vragen over het artikel of het bestelproces beantwoorden. De daadwerkelijke bestelling dient echter via onze webshop of telefonisch geplaatst te worden.

    Waarom moet ik een klantaccount aanmaken?
    • Je hoeft geen SIDESTEP-Shoes.com-klantaccount aan te maken om een bestelling te plaatsen, maar als je dit wel doet, levert het je veel voordelen op. Als je een account hebt, kun je je huidige bestellingen bekijken en je bezorgadres, betaalmethoden, verlanglijstje en persoonlijke instellingen beheren.

    Hoe wissel ik een voucher in?
    • Als je een voucher hebt, dan kun je de vouchercode invoeren tijdens het afrekenen. Het nieuwe bestelbedrag wordt dan automatisch herberekend.

    Kan ik artikelen toevoegen aan mijn bestelling?
    • Zodra we je betaling hebben ontvangen, is het meestal niet langer mogelijk om je bestelling te wijzigen (bv. artikelen toevoegen, het bezorgadres te wijzigen), omdat de bestelling dan doorgaans al samengesteld is. Je kunt wel een aparte bestelling plaatsen of je bestaande bestelling annuleren en een nieuwe aanmaken.


    3. Bezorging
    Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
    • De bezorgtijden van DHL en/of DPD zijn van ma-za (of vrij), van 08.00 tot 18.00 uur.
      DHL Express-zendingen worden bezorgd van ma-za van 08.00 tot 12.00 uur.

    Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn pakketje bezorgd wordt?
    • Daar hoef je je geen zorgen over te maken. DHL laat een kaartje voor je achter dat je kunt gebruiken om je artikel op te halen bij een postkantoor bij jou in de buurt. Als je hebt gekozen voor een rembourszending, dan kun je ook betalen bij het postkantoor. Let op: alleen de geregistreerde ontvanger kan het pakket ophalen, dus je moet je identiteitsbewijs meenemen.

    Wat moet ik doen als mijn bestelling niet bezorgd is binnen de gebruikelijke periode?
    • Houd rekening met een tot drie werkdagen voor bezorging binnen Duitsland.
      Als je je bestelling daarna nog niet hebt ontvangen, kijk dan in je brievenbus of er een 'Niet thuis'-kaartje is achtergelaten. Als je geen kaartje hebt gekregen, neem dan per e-mail of telefonisch contact met ons op, zodat wij navraag kunnen doen.

    Wat gebeurt er als mijn pakketje tijdens de verzending kwijtraakt?
    • Als een pakketje tijdens de verzending kwijtraakt, dan zijn wij als afzender verantwoordelijk voor het bieden van vervanging of het terugbetalen van het bedrag dat je betaald hebt. Zodra het kwijtraken van het pakketje bevestigd is door onze dienstverlener (bv. DHL), kunnen wij zorgen voor vervanging (indien beschikbaar) of het bedrag terugbetalen. Neem contact met ons op als je pakketje niet binnen de normale leveringsperiode bezorgd wordt.

    Wat moet ik doen als mijn pakketje beschadigd aankomt?
    • Als bij de bezorging direct duidelijk is dat je pakketje beschadigd of al geopend is, ACCEPTEER HET DAN NIET en neem direct contact met ons op. We doen er dan alles aan om te zorgen voor vervanging. Schade die niet direct duidelijk is moet schriftelijk gemeld worden bij de bezorgdienst (DHL/DPD) zodra je dit ontdekt. Dit moet uiterlijk binnen zeven dagen na ontvangst gebeuren. We behouden ons het recht voor om je te vragen om de onvolledige of verkeerde levering (ook transportgerelateerde defecten) onder ede aan ons te bevestigen.
      Als je na het openen van het pakket ziet dat de inhoud ervan beschadigd is, neem dan direct contact met ons op.

    Wat gebeurt er als ik het verkeerde pakket/de verkeerde artikelen ontvang?
    • In dergelijke gevallen zorgen wij er, na jouw melding, voor dat het pakket weer opgehaald of teruggestuurd wordt. Bewaar de artikelen en de factuur bij elkaar (ter bescherming van de persoonsgegevens staan er geen persoonlijke contactgegevens op onze facturen).

    Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
    • Stuur ons het volledig ingevulde retourformulier met al je bankgegevens, zodat wij je geld snel terug kunnen storten. Voor terugbetalingen via de bank hebben we je IBAN- en BIC-nummers nodig. De gemiddelde verwerkingstijd is zeven werkdagen.

    Waar staat het Trusted Shops-keurmerk voor?
    • De toekenning van dit keurmerk betekent dat de ontvanger voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van gegevensbescherming en veiligheid met betrekking tot bezorging. Certificering volgens dit plan vraagt om naleving van meer dan honderd losse criteria, bijvoorbeeld gerelateerd aan veiligheid bij bezorging, gegevensbescherming, betaalvoorwaarden en betaalveiligheid, klantenservice, etc. Deze criteria zijn gebaseerd op de Duitse wetgeving en richtlijnen ter bescherming van consumenten.
      Onder het Trusted Shops-plan bieden we ook een gratis geld-terug-garantie die je beschermt tegen pakketjes die niet bezorgd zijn, het niet ontvangen van een terugbetaling na het retourneren van artikelen en het misbruik van creditcards. Voor meer informatie over het Trusted Shops-plan klik je hier.
      Meld je gewoon aan bij het afronden van het SIDESTEP-Shoes.com-bestelproces. Voor meer informatie over Trusted Shops klik je op het keurmerk op onze webpagina's.

    Kan ik er zeker van zijn dat jullie mij betrouwbaar advies geven?
    • Het geven van klantvriendelijk en technisch correct advies is voor ons een absolute prioriteit.
      Bij de SIDESTEP-webshop werken uitsluitend getrainde professionals. Onze klantenserviceafdeling is het centrum van onze dienstverlening. We stellen hele hoge eisen aan de kwaliteit van ons werk. Wij richten ons op de lange termijn en duurzaamheid en we streven naar volledig tevreden klanten die lange tijd loyaal aan ons zullen blijven.


    4. SIDESTEP-cadeaukaart
    Wat is de SIDESTEP-cadeaukaart?
    • De SIDESTEP-cadeaukaart is een geschenkbon die opgewaardeerd kan worden met verschillende bedragen. Voor verjaardagen, Kerstmis, Valentijnsdag of gewoon om iemand te bedanken: het perfecte cadeau voor iemand die graag winkelt in een van onze SIDESTEP-winkels. Dankzij het stijlvolle ontwerp ziet de SIDESTEP-cadeaukaart eruit als een soort bankpasje.

    Waar kan ik een SIDESTEP-cadeaukaart kopen?
    • Je kunt de kaart kopen in elke SIDESTEP-winkel in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland.

    Wordt de cadeaukaart geleverd in een speciale geschenkverpakking?
    • De cadeaukaart heeft de vorm van een praktisch bankpasje, zodat je hem zo in je portemonnee of kaarthouder kunt doen. De cadeaukaart wordt geleverd in een aantrekkelijke verpakking waarop de naam van de ontvanger en het cadeaubedrag ingevuld kunnen worden.

    Hoe betaal ik met de cadeaukaart?
    • De cadeaukaart kan alleen in de winkel gebruikt worden. Als je je cadeaukaart bij de kassa overhandigt, wordt het bedrag op de kaart automatisch van de aankoopprijs afgehaald. Je kunt de kaart geheel of gedeeltelijk inwisselen en je kunt ook meerdere cadeaukaarten gebruiken voor een aankoop. Je kunt geen extra geld op je cadeaukaart zetten. Je krijgt geen rente over het tegoed op de kaart en dit kan niet worden ingewisseld voor contanten.

    Hoelang is de cadeaukaart geldig?
    • De cadeaukaart is onbeperkt geldig.

    Wat moet ik doen als ik mijn cadeaukaart kwijtraak?
    • Bewaar je cadeaukaart altijd goed. Het is net als contant geld. Als je hem verliest, dan kan krijg je geen vervangend exemplaar of je geld terug. Als je echter nog de factuur of kassabon van een cadeaukaart hebt, dan kunnen we in sommige gevallen nog zien hoeveel geld er op de kaart staat en deze blokkeren. In die gevallen kunnen we vervolgens een vervangende kaart uitgeven.

    Is de cadeaukaart overdraagbaar?
    • Ja, de cadeaukaart is niet gekoppeld aan een specifiek persoon en kan door iedereen gebruikt worden.