• GRATIS VERZENDING BOVEN €85
  • MEER DAN 70 SIDESTEP-WINKELS
    • GRATIS VERZENDING EN RETOURNEREN1
    • 30 DAGEN RETOURBELEID
    • MEER DAN 70 SIDESTEP-WINKELS

    Selecteer je land

    Om je bestelling correct te kunnen verwerken en voordat je kunt beginnen met winkelen, dien je op de volgende lijst het land te selecteren waarnaar de bestelling moet worden verzonden.
    Om je bestelling correct te kunnen verwerken en voordat je kunt beginnen met winkelen, dien je op de volgende lijst het land te selecteren waarnaar de bestelling moet worden verzonden.

    Geselecteerde locatie Nederland
    Geselecteerde taal Nederlands
    Beginpagina Alle
    Merk Timberland x
    Min. €
    Max. €

    TIMBERLAND: EEN VAN DE BEROEMDE KLASSIEKERS IN DE MODEWERELD

    Bij een product dat bestaat uit 39 verschillende onderdelen en waar meer dan 80 stappen nodig zijn om het te maken, denk je al snel aan hypermoderne technologie.  In werkelijkheid hebben we het over het uiterst complexe productieproces van de Timberland laarzen.

    Dit proces zorgt voor de topkwaliteit van Timberland en dat is de reden waarom iedereen zo gek is op het merk. Van hipsters tot arbeiders, rappers en popsterren, ze hebben allemaal Timberland schoenen in de kast. Om een merk zó populair te laten worden – en tot vandaag nog steeds miljoenen per jaar te blijven verkopen – moet je als merk wel modegrenzen overstijgen. Je moet daarnaast andere gebieden van de popcultuur binnendringen. Iets wat Timberland tot in de puntjes beheerst.

    HET BEGON ALLEMAAL IN HET BEGIN 1970

    De creatieve geest Sidney Swartz merkte op dat Amerikaanse ambachtslieden echt behoefte hadden aan duurzame leren laarzen die hen buiten droog zouden houden en toch niet te zwaar op de voeten zouden zijn. Zo gezegd, zo gedaan. De laarzen van waterdicht leer genoten de eerste weken een ongelofelijke populariteit. Het merk Timberland vestigde zich uiteindelijk als een mode-icoon in de jaren negentig, toen Amerikaanse hiphopartiesten de Timberland schoenen bij elke gelegenheid uit de kast trokken. De trend ontstond tijdens de barre winterdagen in New York en hield het hele jaar na het seizoen aan. Wu-Tang Clan, Notorious BIG, Mobb Deep en DMX droegen de Timberland laarzen en gaven ze de belangrijke straatstatus. De producer en rapper Timbaland kreeg zelfs zijn artiestennaam vanwege zijn voorliefde voor de schoenen.

    DE HYPE IS NOG LANG NIET VOORBIJ

    De belangstelling voor Timberland schoenen is, zelfs bij hedendaagse sterren, nog steeds niet verdwenen. Artiesten als Rihanna, Kanye West en A$AP Rocky gebruiken de schoen niet alleen in hun muziekvideo’s, maar ook in het dagelijks leven. Ze hebben elk een compleet andere stijl, maar de diverse Timberland past er altijd in. Het maakt hierbij niet uit of het gaat om een tuinbroek uit de jaren 90, een elegante outfit, of zelfs in combinatie met een glinsterende jurk.

    De Timberland laarzen zijn zo populair omdat het niet bij een bepaald genre past, maar omdat het bij elke look kan worden gedragen. Naast alle mode highlights, is het ook een uitstekende outdoor schoen en zullen je voeten zelfs in de meest barre omstandigheden er goed uitzien. Als aanvulling bevat de Timberland collectie nu ook vele andere fantastische stukken. Van felgekleurde ballerina’s tot verlichte sneakers. Zelfs jassen, overhemden, jeans en bermuda’s maken tegenwoordig deel uit van het assortiment. Het kleurenpalet is tegenwoordig ook enorm en laat niks te wensen over. 

    NIET ALLEEN STIJLVOL, MAAR MILIEUVRIENDELIJK

    Als je Timberland kent, ken je ook de boom die de Timberland schoenen siert als merksymbool. Het bedrijf maakt zijn logo en zijn naam (in het Duits: Waldland) waar, omdat Timberland altijd veel belang heeft gehecht aan milieuvriendelijkheid. Dit komt tot uiting in de milieubewuste productie van de stukken en de eerlijke behandeling van werknemers wereldwijd.

    Bij Timberland kan minimaal 50% van de gebruikte materialen worden gerecycled. De toewijding van het merk aan de natuur gaat veel verder dan de vervaardiging van de producten. Een deel van de inkomsten gaat naar de interne organisatie die bomen plant om bossen over de hele wereld te herstellen en te behouden. Tot nu toe zijn er 2,5 miljoen bomen geplant in China, Haïti en de Dominicaanse Republiek. Met deze kennis is winkelen dubbel zo leuk. Wij van SIDESTEP laten u graag onze exclusieve selectie zien, zowel persoonlijk in een van onze winkels als 24 uur per dag in onze online winkel.